Hello Christchurch

22 november 2008 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hier zijn we dan.......
Na een veelste lange vlucht met 3 overstappen zijn we met bagage en al aangekomen in Christchurch.Het mannetje van de backpackers hostel kwam ons ophalen vanaf het vliegveld. Een citytour gehad en aangekomen bij de hostel zijn we een aantal jaren terug in de tijd gegaan. Denk aan woodstock, sex-drugs-and rock & roll en je kan wel een beeldvorming maken hoe het eruit ziet ( de foto's moeten nog gemaakt worden maar komen zeker op de site).Kom je binnen in je kamer, ligt er lekker een poes te slapen op je bed, gelukkig is Vreny ook niet allergies voor kattenharen dus dat maakt niet uit.Na een half uur douchen voelden we ons weer mens en klaar om boodschappen te doen in de achterwijk van Christchurch.
Tja en dan maak je de fout om "even" voor het eten op bed te gaan liggen. Wekker gezet om 19:00 voor het geval dat! En zowaar werden we door de wekker wakker en mompeld Bart de woorden;" het eten kan mij gestolen worden ik ga slapen!" Heerlijk geslapen op ons waterbed ( de matrassen zijn zo oud en zacht dat je het gevoel hebt op een waterbed te schommelen) en de ogen weer geopend om 06:00 's ochtens. Prima tijd!!!
Na een ontbijtje van laf brood, smaakloze kaas en het ergste: oplos koffie!!( die niet eens 1 slok waardig was en weer terug de gootsteen in werd gegooit) waren we heel blij met onze pergulator en de illi koffie van een mede bewoner.
De stad ingelopen op zoek naar flipflops voor Bart ( zonder succes) en als taak voor het weekend; op zoek naar een bus en een surfboard.
Onze telefoons worden deze week afgesloten en we zijn daar dus niet meer bereikbaar. Vreny heeft alvast een nieuw nummer.0064-2102485830
Voorlopig zijn we daar alletwee op te bereiken voor Bart komt snel ook een nieuw nummer.
Groetjes Bart & Vreny
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. joke:
    22 november 2008
    gelukkig hoort Bart bij de sterke kant van de familie (kattenallergie komt frequent voor bij ons!)
  2. aad en annemie:
    23 november 2008
    Hoi, fijn dat jullie goed aangekomen zijn , en nu al onrberingen waterbed koffie kaas, er komen vast betere tijden.
    Op naar de bus en dan genieten maar.
    liefs van de Bosjes uit Pancras
  3. Debby:
    23 november 2008
    Hey lieve Bart en Vreny
    Goed om te lezen dat jullie goed aan zijn gekomen. Qua weer missen jullie niet veel: 3 graden, natte sneeuw en hagel....geen weer voor filpflops dus. Doet het hostel denken aan Antwerpen of kan het erger??
    Tot skype.
    Liefs Kasper & Debby
  4. Vreny:
    28 november 2008
    kas, het was veeeeel erger!!!
  5. lin en michiel:
    29 november 2008
    Hi Bart en Vreny,

Goed om te horen dat jullie al met de bus bezig zijn. We hopen dat het een beetje wil vlotten zodat jullie snel met jullie rondreis kunnen beginnen. Hoe was het weerzien met Toine en Eva?

In Alkmaar gaat alles goed, lin is vet hip met haar witte auto. ze is wel blij als die ouwe baardmans weer terug gaat naar spanje volgende week, dan zijn de kinderen misschien weer wat rustiger.

In Deventer gaat het ook prima.We zijn weer lekker aan het trainen. JD is na een week ziekenhuis weer bij zijn ouders. De longontsteking was toch wat uit de hand gelopen, maar hij komt er weer helemaal bovenop.

Veel plezier nog!
    groetjes L&M