Hoe staat het leven ervoor in Christchurch?

5 maart 2009 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

New Zealand gives us a hard time

Eindelijk weer eens een update over ons leven in Christchurch.

Nadat we een maand van de gastvrijheid van Nick & Mauree ons een beetje schuldig begonnen te voelen, kregen we het leuke bericht dat we een huisje hadden in South Brighton. Dit is natuurlijk helemaal super. Een 3 slaapkamer huisje met een flinke tuin waar Snoef ook lekker kan wonen..Prima!

Address: Bart & Vreny                                                                                                                               Unit 2, 63A Blake Street                                                                                                                       South Brigthon                                                                                                                                 Christchurch 8061

Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is...

BART!! Jaha..10 february is de dag dat Bart weer eens smullen mag. 26 jaar, wat een broekie he. Je verjaardag vieren met 30 graden en in New Zealand is toch een hele andere verjaardag. Super dat iedereen kon skypen en bijna iedereen live voor Bart kon zingen... Als je Bart goed kent weer je dat het eerste wat er gebeurt op z'n dag als Bart wakker wordt is gluren naar de stapel cadeautjes.. Nog gewikkeld in de dekens (zie foto) was meneer zo blij als een kind met het uitpakken van de cadeautjes. Ook de dag beginnen met een expressomachine en wiskey was een goede keuze, hahaha

Op het avondprogramma stonden nog wat verassingen, hapje eten bij een te gekke surfshop/italiaans restaurant maar eerst langs het stand bij Sumner beach. Op het mooiste plekje bij de rotsen stond in het zand geschreven:"Bart, wil je met me trouwen?" samen met een fles champagne en de ringen was het een super mooi moment. Het moment werd nog mooier omdat Bart gelukkig JA zei. Nu wachten op het juiste moment, dit gaat nog wel een jaartje duren....

Even van de roze wolk af,

De volgende weken werden we weer even terug gezet in de realiteit die New Zealand heet en het ons redelijk zwaar maakt. Vreny heeft inmiddels een aantal uurtjes in een sportschool (http://www.quest.co.nz) waaronder een freestyle steples om 06:10 op de donderdagochtend!!! Verder druk bezig om personal trainer te worden, al mijn papierwerk in orde te krijgen, nieuwe cursussen aan het volgen en klanten binnenhalen om straks genoeg centjes te kunnen verdienen. Deze hele ervaring is echt super en ik leer zo ongelofelijk veel!!! Heel veel nieuwe technieken en methodes dan in Nederland. Mijn onderwijs diploma is nog steeds niet goed gekeurd dus dat is nog even afwachten. Volgende week ga ik ook weer een weekje naar engelse school. Ook super!

Bart heeft het wat zwaarder te verduren en is helaas nog steeds koos werkeloos. Dit is leuk voor een paar weken maar daarna wil je heel graag weer aan het werk. Werken in de Sales is op dit moment een flinke uitdaging en onze Bachelors zijn hier helemaal niet belangrijk... Voor nu is het elke dag heel veel solliciteren en hopen dat er zeer snel iets uitkomt.

Inmiddels is Bart wel lid geworden van de sportschool en heb ik al wat testen op hem kunnen doen om te oefenen voor PT. Lekker spinnen en krachttraining doen waarbij je met een uurtje klaar bent is een heel nieuwe wereld.. Zelf na afloop in de sauna of steamroom, ja je hoort het goed... flinke veranderingen dus. Snel maar hopen op een baan!!!

Toine, Eva & Snoef

Voordat toine, eva,kees,gerda en snoef lekker op vakantie gingen kwamen ze langs ons om de camper van kees en gerda op te halen, ons nieuwe huisje te bekijken en heel even in het water te plonsen voor een surf. Op zondag hadden we super veel geluk met prachtig weer en zijn we de Port Hills in gereden voor een ochtendje klimmen en daarna door gereden naar het leuke havenplaatsje Lyttleton, daar was op dat moment een straatfeest bezig en wij konden daar heerlijk van genieten. Gelukkig is het huisje goed gekeurd en kunnen we er in april met z'n 5en in wonen. Zij gingen heerlijk op vakantie en zijn over 3 weken weer terug.

Kom maar op surf!

Voor de aankomende weken hopen we op goede surf, nog een paar dagen mooi en warm weer, jullie weer even te horen via Skype en natuurlijk op een baan van Bart...

Tot snel...

Cheers

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. joke:
    5 maart 2009
    Heerlijk, om dit te zien! Ik was er meer dan aan toe en lees alles keer op keer over! Geweldige foto"s!
    We duimen hier voor een baantje voor Bart.
    Duizend knuffels

ps De site is erg slecht te lezen, zeer kleine lettertjes.
  2. aad en annemie:
    5 maart 2009
    Hallo Bart en Vreny, leuk dat er weer wat te lezen valt.
    Gefeliciteerd met jullie (ja hoe zeg je dat) voorgenomen huwelijk?
    Romantisch hoor zo'n aanzoek.
    En weer lekker in n echt huis wonen toppie hoor.
    Nu nog een baan en het kan niet meer stuk, heel veel suc6 hiermee.
    liefs Aad en Annemie
  3. Marion:
    6 maart 2009
    Hallo daar,
    Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, Vreny gaaf dat jij je vent hebt gevraagd, echt stoer, vind het elke keer erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Bart, hoop dat je snel een baan vind en veel plezier in jullie nieuwe huisje
    groetjes Marion
  4. harry en tonny:
    16 maart 2009
    Hallo Ome bart en Tante Vreny,
    leuk, hoor voor je zusje en casper de familie wordt steeds groter, gezellie, en jullie ook nog gefeliciteerd TROUWEN.
    De verhalen van jullie zijn erg leuk, oma wordt ook op de hoogte gehouden, vindt ze erg leuk. Gave klompen heb je gekregen, echt iets voor jou, Nu nog even een baan, dat gaat je zeker lukken , we gaan duimen voor je....komt goed.
    Eeen dikke kus voor jullie, en tot de volgende keer!!!!!!
    en groetjes van Oma. kus..
  5. Kees Houtenbos:
    26 maart 2009
    Hoi Vreny en Bart,

We zijn inmiddels weer thuis en dat is ook wel weer lekker, hoewel het hier een zootje kl....weer is. We zien de andere kinderen weer en ook natuurlijk Sil.
    Jammer dat we jullie niet meer hebben gezien in Christchurch. We hadden dar nog een hele gezellige avond omdat het St.Patricksday was. In de kroeg tegenover het hotel was alles groen en daar konden we ons uitleven op de dansvloer. So we did.
    Het vervoer van en naar het vliegveld moesten we nu zelf regelen.De vakantie was al duur genoeg dus we hzijn heel zuinig met de bus gegaan. Hoe is het verder bij jullie?
    Hopelijk gaat het op de banenmarkt wat beter want aldoor maar geen werk daar wordt je niet vrolijk van Succes in ieder geval. Ger en ik vonden het heel leuk om jullie te zien en ook bij jullie thuis was het een paar dagen heel gezellig. Lek daggie klimmen en ook leuk in Littletown geloof ik dat het plaatsje heette.
    Vanavond belde je vader en we maken een afspraak om bij ons te verhalen over onze ervaringen met jullie en of course effe fotootjes kijken enzo. Wordt vast heel leuk.

Succes met alles en de groeten van Gerda en Kees.
  6. kim:
    10 april 2009
    Zie dat je bijna jarig bent Vreny. Ben benieuwd hoe koud/warm jij het zal krijgen daar. En natuurlijk hoe het verder met jullie gaat.

xx kim
  7. Marion:
    13 april 2009
    Hoi vriendinnetje,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag morgen, of vier je het niet!
    Je kaart is onderweg maar weet niet hoe lang dat duurt dus vandaar ook hier een berichtje
    Liefs Marion