New Zealands greatest attraction….

14 april 2009 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lieve Allemaal,

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve smsjes-kaartjes-telefoontjes-skyps en het overweldigende aantal kadootjes..

Welkom bij de club van 30

Bart was me al een tijd aan het plagen met geheimzinnig doen en kamers verboden terrein maken voor mij… (wat was hij blij dat hij me eindelijk eens goed terug kon pakken) en ik kan je vertellen dat ik nu weet hoe het voelt als ineens allemaal mensen om je heen geheimpjes voor je hebben… Over de post komen er allemaal pakjes aan als je net thuis bent maar je nadrukkelijk meegekregen dat je niks mag openmaken, ik kon er alleen naar kijken.

Een greep uit de kadootjes die ik heb gekregen;

Als eerste ons nieuwe familie lid voorstellen; Hangoor konijntje Bob, op dit moment meer haar dan bij zijn lijfje past. Geboren op valentijnsdag. Zwart  en mannelijk.

Hij is helemaal te gek en rent als een malle door de tuin. Zie film

We hadden al een tijdje een super lekker matras maar nu hebben we dan eindelijk een echt bed!!!! Wat een verademing en dan de bijpassen de kadootjes; een wollendekbed (heerlijk) maar op dit moment ligt er echt een schaap op je, hij heeft in ieder geval z’n geur zeer sterk achtergelaten…

Bij passend een overtrek, sorry Mark&Ilse we leggen ons hoofd nu ook af en toe op boreaux rood ipv op jullie;)

Sport was ook een thema wat in grote getalen aanwezig was; prachtige nieuwe dansstappers, mijn oude vertrouwde fietsschoenen en hollandse warme klompen (deze worden denk ik niet in de sportschool geintroduceerd:(  )

Een boksset zodat ik mijn klanten klink kan laten zweten dmv boks oefeningen.

Mijn hartslagmeter is weer gemaakt en laat me af en toe flink als ik aan het spinnen ben, reizen is leuk maar minder goed voor je conditie…

Wijze spreuken op kaartjes en kleine rolletjes maken er elke dag weer een verrassing van. De voorraad drop is weer aangevult en foto’s hangen weer aan de muur.

De mooie knutseltjes van Roxy hebben een prachtig plekje gekregen in de slaapkamer.

Iedereen bedankt voor een hartelijk welkom bij de club van 30.  Astrid bedankt dat je me nog even hebt laten genieten van de laatste dagen als twintiger.. Voor iedereen die nog komen gaat, het is te doen!

Quest Health Clubs

Voor iedereen die nog niet op de hoogte was van mijn baan als fitnesstrainer, personaltrainer, power-,top ride-, en power yoga instructor. Het fitness wereldje werkt hier totaal anders en het is als trainer een flink koste plaatje om alles rond te krijgen maar ik leer elke dag weer ontzettend veel nieuwe dingen en dat is echt top!

Inmiddels heb ik ook een leuk aantal personal training- klanten bestand opgebouwd. Klanten personal trainen voor minder dan 4 euro per 30 min is wel even slikken :(, maar super leerzaam en leuk is het wel.

Na een middag doorbrengen met een fotograaf hangen we levensgroot op een billboard langs de weg in Christchurch. Wel even schrikken als je jezelf zo ziet…

Quest in van plan nog twee grote health clubs te openen in Christchurch, de eerste komt in de aankomende zomer (nov 2009), dus voor mij wel het een en ander aan kansen om mijn uren te vergroten.

Christchurch en omgeving.

Eindelijk zijn we weer eens met de bus een weekendje weggeweest. Het plan was surfen op een goede point break in de Banks Peninsula, Magnet Bay, De weg ernaar toe was super mooi – veel offroad en op het laatste een 4x4 route om naar de slaapplek te komen. Dit durfde we niet helemaal te gokken dus een ander slaapplekje gevonden.

De surf was helaas helemaal niks maar slapen in de bus onder de sterrenhemel en in slaapgezongen worden door de schapen is en blijft te gek!

De volgende dag dan maar besloten om een wandeling te gaan maken. Een wandeling gemaakt in Montgomery Park van een kleine 2 uur. Na een winderig bezoek op de top besloten ook nog even langs Akaroa te gaan. Lekker bakkie leut en weer eens toeristje uithangen konden we de mooie slingerige autorit naar huis maken.

De volgende wandeling stond gepland in de Port Hills (ligt naast Christchurch). Tijdens de paasdagen zijn we met ontzettend lekker weer naar een militaire basis gelopen. Indrukwekkend om te zien dat dit allemaal gebouwd is voor de tweede Wereld Oorlog. Zelfs de tunnel op de rand van de berg.

Volgende trip, die op het lijstje staat gaat richting Arthur’s Pass. En daarna natuurlijk lekker de sneeuw in.

Blake Street

Het huisje wordt nu steeds meer huisje en de huisbaas is ook bezig om het huis te verbeteren op een aantal punten.

Over twee weken komen Toine, Eva en Snoef erbij en komen er ook wat meer spullen en leven in het huisje.

Bob moeten we snel wat overlevings technieken leren voor dat Snoef er bovenop duikt.

Hoe dat afloopt horen jullie de volgende keer weer…

Geniet van het mooie lente weer en hopelijk tot snel via…..

Kus Bart en Vreny

1. Eva:
    Lieve Vreny,

Van harte gefeliciteerd!!!! We hebben al even voor je gezongen op je voicemail, maar we weten niet of je die afluisterd. Zo te zien ben je enorm verwend! Heerlijk. We kunnen niet wachten om Bob te ontmoeten. Ik denk dat Snoef en Bob beste vriendjes zullen worden en dat ze elkaar mooi gezeldschap kunnen houden als wij allemaal van huis zijn. Nog een fijne verjaardag en tot snel!

Groetjes Toine en eva
  2. Cora:
    14 april 2009
    Lieve Vreny als dertiger kun je nu de oudste uithangen, hou ze goed onder de duim, maar geef ze af en toe wel een pluim.
    Geweldig om je zelf te zien hangen op een grote foto, kleintjes worden dus toch groot. Bart en je konijntje een dikke knuffel en jij een dikke pakkert. Cor.xxx
  3. joke:
    14 april 2009
    Een blije dertiger!! Een lieve Bob!! En een geweldige poster!! En natuurlijk een lieve Bart die een geweldig onderkomen maakt voor Bob en er een feestje van maakt.
    Groetjes en weer tot skipe!
  4. kim:
    15 april 2009
    30 en nog steeds geen oil of olaz nodig sjapoo! Wat een ontzettend lief cadeau Bob!!! Blijf lekker genieten enne centjes verdienen. Wat een shock 4 euries voor een half uurtje!!!!! Maar ja geld maakt niet gelukkig toch x
  5. Debby:
    15 april 2009
    Hey lieve Bart en Vreny
    Wat leuk om weer een update te lezen en foto's te zien.
    Super leuk konijntje. Geweldig Billboard met foto!!!
    x Debby
  6. Ilse:
    23 april 2009
    Heeeeeeee leukerds!!!!!

Vreny, allereerst natuurlijk nog van harte gefeli!!!!!!!!!!!!!!!! En, ach, je moet maar zo denken, vergeleken met iemand van 50 ben je nog een jonkie ;)! En schattig huisdiertje hebben jullie erbij: is hij vernoemd naar de huiskat van Kasper?!?!? Hij heeft iig wel dezelfde kleur! Spannend dat Toine en Eva nu naar jullie toekomen; het zal vast heel gezellie zijn met zijn 4-en! En ik hoop dat Bart snel ffies wat leuks vind, qua werk.... Nou, een schrale troost misschien dat het solliciteren in NL ook niet heel gemakkelijk verloopt met al die werkloosheid... Oja, Vreny, heb trouwens nog gesolliciteerd op een baan bij het Jac. P. Thijsse..... maar ik word het vast niet; want tot nu toe ben ik ooooveral nog afgewezen... snik....... maar het zou grappig zijn als ik in jouw ' voetsporen' kon treden ;)! Nou, hou ons weer ffies op de hoogte, he?! Tot de volgende mail!!! Dikke xxxxx Ilse
  7. Marc:
    21 mei 2009
    Hi kiwi's!!!!

Hoe is het dan?? Jullie zijn al aardig aan het settelen zie ik, Bob erbij, huisje boompje beestje!! Goed beestig/bezig!! Bob lijkt ook aardig op onze Bob bij Kasper, de stuiterbal die overal rond sprint!! haha
    Hoe gaat het verder in het mooie land NZ?
    Hier gaat alles wel zijn gangetje; huisje af, lekker wonen samen in de stad. Drukte op werk, mag ook weer een jaar werken, ben verlengd. Ilse heeft een nieuwe baan in Hoorn op Tabor (zegt je misschien wel iets Vreny).
    Verder alleeeeen maar aan verheugen op de trip naar jullie toe!!! wat heb ik daar een zin in!!!
    Bij jullie begint de sneeuw al vast te vallen in de bergen. wordt er al aardig gereden op de latten/ planken?? stylevolle spray's getrokken??
    ik neem mijn poederboard iig mee!!!

geniet er lekker van, tot snel!!
    Marc